A sepsiszentgyörgy— Réty—Kovászna—kézdivásárhelyi törvényhatósági közút 1—2 km. szakaszán levő 4. számú Olthid vasfelszerkezetének szerelését a vállalkozó resicai vasgyár 1905 december hónap folyamán befejezte.Építése a kerékháritók és a gyalogjáró tölgypadlózatának beállításával befejezést nyert 1906 januárjában. Kereskedelemügyi m. kir. miniszter rendelkezése folytán január 23—25 napjain az új vashíd terhelési próbája, az építési munkák felülvizsgálata és a helyszíni szemle meg is volt tartva. Éltető Ákos miniszteri főmérnök vezetésével.
Az eljárásban Szent-Iványi Miklós kir. tanácsos, alispán, Vajna Miklós vármegyei főjegyző, s a tervező kir. államépítészeti hivatal részéről Gyárfás Győző, kir. főmérnök és Malmos Andor, kir. mérnök az építés művezetői s a helyszíni szemlén Sepsiszentgyörgy város polgármestere ifj. Gödri Ferencz az építés és útszabályozás által érdekeltek vettek részt.
Az építés általában az eredeti tervek szerint lett végrehajtva, a még szükségesnek mutatkozó bejárók beiktatásával s az új hid a közlekedésnek 1906 január hó 25. napján át is lett adva.Az összes költség mintegy 110.000 koronát igényelt.
képeslapok
Júl 24, 2022 @ 13:18:12
A sepsiszentgyörgy— Réty—Kovászna—kézdivásárhelyi törvényhatósági közút 1—2 km. szakaszán levő 4. számú Olthid vasfelszerkezetének szerelését a vállalkozó resicai vasgyár 1905 december hónap folyamán befejezte.Építése a kerékháritók és a gyalogjáró tölgypadlózatának beállításával befejezést nyert 1906 januárjában. Kereskedelemügyi m. kir. miniszter rendelkezése folytán január 23—25 napjain az új vashíd terhelési próbája, az építési munkák felülvizsgálata és a helyszíni szemle meg is volt tartva. Éltető Ákos miniszteri főmérnök vezetésével.
Az eljárásban Szent-Iványi Miklós kir. tanácsos, alispán, Vajna Miklós vármegyei főjegyző, s a tervező kir. államépítészeti hivatal részéről Gyárfás Győző, kir. főmérnök és Malmos Andor, kir. mérnök az építés művezetői s a helyszíni szemlén Sepsiszentgyörgy város polgármestere ifj. Gödri Ferencz az építés és útszabályozás által érdekeltek vettek részt.
Az építés általában az eredeti tervek szerint lett végrehajtva, a még szükségesnek mutatkozó bejárók beiktatásával s az új hid a közlekedésnek 1906 január hó 25. napján át is lett adva.Az összes költség mintegy 110.000 koronát igényelt.